BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, June 1, 2011

::Aku Ingin Menjadi......::

Aku ingin menjadi alasan kamu tersenyum, alasan kamu bangkit di waktu pagi dan bersemangat menjalani kehidupan seharianmu...

Aku ingin menjadi salah seorang yang engkau sebut namanya disetiap doamu, kerana disetiap doaku ada namamu...

Aku ingin menjadi orang yang pertama engkau lihat di waktu pagi dan yang terakhir di waktu malam...

Aku ingin menjadi pendampingmu, menjadi kisah yang terindah dalam hidupmu dan bahagia bersamamu..

Aku ingin menjadi alasan di setiap hari bahagia mu, ubat penghilang kepenatanmu dan pendoa di saat engkau kehilangan arah hidup....

Aku ingin menjadi nama yang tertera di kad undangan perkahwinanmu..

Aku ingin menjadi bayangan yang mengiringi langkahmu, selalu menemani ke mana pun engkau pergi..

Aku ingin menjadi seseorang yang engkau perkenalkan dengan penuh rasa bangga..

Aku ingni menjadi orang yang kamu sayang, kamu cinta dan kamu tangisi di saat aku pergi meninggalkan mu..

Aku ingin menjadi insan terbaik yang dipilih Tuhan untukmu..

Aku ingin menjadi orang yang akan menghapus air matamu disaat kamu disakiti..

Aku ingin menjadi orang yang setia mendengarkan semua keluh kesahmu dan selalu menemanimu disetiap suka dan dukamu..

Aku ingin menjadi seseorang yang kamu fikirkan setiap hari dengan tersenyum..

Aku ingin menjadi sebuah mimpi dalam tidur indahmu..

Aku ingin menjadi seseorang yang sangat bererti dalam hidupmu..

Aku ingin menjadi orang yang sentiasa berterima kasih pada Tuhan kerana memiliki hatimu..


Ceritera kami..

Assalamualaikum..

Hari ni, 1st June 2011...hehe...blog ni pun bru igt email n password..x update sgt blog nie...dah hampir setahun sye dan abg bertunang..alhamdulillah, segala ujian, dugaan, cabaran, ape lg ya..sume nye kami hadapi dgn rasa happy, ceria, duka, dan sedih..sometimes kami de gak bergaduh,biasa la kalo x gaduh, rase x sempurna hidup nie..hehehe..Walaupun kami berjauhan, kami cuma dpt contact dgn sms, calling n fb aje..Masing2 jauh, mmg terasa betapa rindu nya kami coz jrg sgt jumpa..Tapi ye la, kata org2 tua, x elok jumpa selalu time dah bertunang nie, coz darah manis..aku sbenarnye masih tertanya2 ape maksud darah manis even aku dah tau jawapan nya..haha..tp elok gak x jumpa selalu coz dpt rase betapa rindu nya kami..

24th july 2011 next month adalah hari aniversary kami..so x tau lagi sama ada kami dpt jumpa atau x..time tu pun nak puasa dah..kesian kan kami ni, nak jumpa pun kena tgk keadaan..Family pun dah warning jgn jumpa selalu..tp cm biase la kami ni agak degil..kakaka..Sejak dah bertunang ni, alahai berat bdn aku naek lak..rase cm ape je nie..berat dah nie..so kne la diet kan..so skrg aku dah start diet, nanti senang nak kai baju pengantin nanti..kakaka..dah berangan nak kahwin nie...hahaha..doa2 kan la kami ni cpt2 kahwin..n semoga kami bahagia hingga akhir hayat kami...amin..ok la smpai sini aje nak taip....hehe..tata..

Wednesday, July 15, 2009

KEPERIBADIAN DAN KEHIDUPAN

Assalammualaikum..

*aku mencari keberkatan dan keperluan hidup, aku mendapatinya dalam Solat Dhuha..

*aku mencari penerang dalam alam kubur, aku mendapatinya dalam solat malam.

*aku mencari jawapan untuk menjawab soalan malaikat, aku mendapatinya dalam membaca Al-Quran.

*aku mencari alat untuk berpegang ketika menyeberangi titian Sirat, aku mendapatinya dalam puasa dan sedekah.

*aku mencari naungan Arasy, aku mendapatinya dalam beribadah kepada Allah SWT.

Tuesday, May 26, 2009

friendship......

we're joined in a friendship
that time cannot sever
with bonds we have built
we'll remain friends forever

we're welded in spirit
attached by our hearts
and fused by the feelings
that friendship emparts

we're tied by emotions
connected by dreams
reinforced by our hopes
unified by extremes

no longer a function
of time or of space
our love is a substance
that life won't replace

no matter how distant
we'll always endeavor
to sense the full meaning
of friendship forever

Monday, May 25, 2009

Assalammualaikum..

hai, name aku fareha, ni la new picture n new image skrg. Reha rase puas hati sgt2 sbb dpt ubah diri jadi seorang manusia yang happy go lucky n sweet. Reha dpt ubah diri reha jadi kurus n dpt kawal pemakanan reha. Something new yang reha try utk ubah diri reha dan alhamdulillah reha dpt ubah hingga reha success. Walaupon xde la smpai ke thp 50kg tp ade changes yg terlalu besar dlm diri reha. Sblm ni reha terlalu merendah diri disebabkan paras rupe dan fizikal reha yang besar. Byk masalah timbul sebab nak cari saiz baju pon susah, ade kapel pon cm xde kapel sbb selalu menyusahkan reha. But now reha rase ceria, happy n bahagia dgn kapel reha yg paling caring. Ni la 1 perubahan yg paling besar dan reha bersyukur sgt2 sbb reha berubah dan dpt kapel yang paling besh. Juga sokongan dr family yg paling penting sbb family reha la yang bg semangat utk kuruskan bdn. Thanks sgt pd family n abg syg, hehehe..mmuahhh....

Friday, May 15, 2009

my fav movie, hahaha...

My life at school...1997-2001


Salam syg dr misz reha..

hai2, reha adalah org baru dlm blog nie..jadi reha x tau nak tulis ape...cume reha nak kongsi cerita ttg life reha sblm nie..before that, life reha mmg besh la, when i was a child, i really happy with my family, mmg besh sgt2..sbb parents reha mmg syg reha..cume bile dah meningkat remaja, biase la teen girl need freedom..yup mmg reha bebas utk kwn ngan sape2 jerk..bile school dulu, reha mmg pendiam n x sosial sgt..time reha form 1-form 3, reha kwn ngan bdk2 melayu n mmg kitorg rapat giler la..but when reha naek form 4, msg2 dah laen sbb reha mase tue ke kelas aliran sains..mase tue reha rase dah laen sgt ngan diorg smpai reha rase reha dipulaukan..but reha still happy sbb reha berkwn ngan chinease n indian girl n mmg xde lelaki la kt school sbb sekolah pepuan kan, hahaha..jd kitorg jd sengal la mase tue..time tue mmg happy sbb kwn2 sume phm reha n kenal reha yg mmg suke gelak smpai 1 bangunan leh dgr..cume reha terkilan smpai skrg yg member2 reha dulu yg jd rapat, dah x rapat. even kitorg x jupe pon..so reha rase member2 reha yg plg reha suke berkwn ialah mase time form 4 n form 5..mmg sporting giler la..hahaha, emm, reha mmg xkn lupekan our memory mase school.......