BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, December 4, 2011

::Aishiteru by Zivilia Band::



Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan trus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu

Sesuatu yang sangat sulit tuk ku jalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang ku berpikir cari penggantimu
Saat kau jauh di sana

[*]
Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku

[**]
Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru

Gelisah sesaat saja tiada kabarmu ku curiga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan

Saat kau jauh di sana rasa cemburu
Merasuk ke dalam pikiranku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu
Apakah sama yang kau rasakan

Ulang [*][**]

Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa gairah
Oo.. uoo.. lupakan segala obsesi dan ambisimu
Akhiri semuanya cukup sampai di sini
Dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
Ku mohon kau kembali

Kimi ga tuokuni itemo (even though you are far away)
Kinou omoi ga tsunagaru kara (yesterday’s memory bonding us)
Shinjiteruyo shinjiteruyo (I believe in you i believe in you)

Ulang [*][**]

Wo wo wo.. a a ai aishiteru

::Makan2 With Friends::

Assalamualaikum..


Today, Reha and friends outing di Shah Alam Seksyen 7 utk makan2..Reha naik 1 kereta ngan awein, kitorg tunggu another friends dkt dgn tol Sg Rasau. Ada 5 orang yg outing arinie. Then we all makan2 dekat Restoran Nasi Ayam Penyet. Reha lak x makan nasi, so just makan ayam n sambal. Mak aiii, pedas giler sambal nye..fuhh...smpai berpeluh2 we all makan. Reha mkn gak la sbb ayam nye sdp..sambal pun reha kasi balun daa smpai habis..syg ooo x abis..hehe..Then we all borak2, n ctr2 pe2 yg best kan.

Then dah lepak2, borak2...we all pun nak ke Sunway Pyramid...actually x plan pun nak g Sunway Pyramid, coz masing2 x tau nak lepak mane..Ondaway ke Sunway Pyramid, mcm biasa r jem kan, weekend day..of coz la jem..masing2 sume nak shopping, dating, outing ngan family, friends...mmg jem. So smpai kt Sunway Pyramid, nak cari parking pun alahai payah nya. We all parking kat roof top, atas sekali..Dah dpt parking, we all jalan2 tanpa hala tuju..hahaha..mmg xde hala tuju, dgn org ramai, mcm2 ragam. Ada yg baju nye ok, style, cantik, n mcm2 la style yg ada.

So we all dah jln2, then haus lak kan. So singgah kt Secret Recipe..reha minum chocolate cream with wipe cream, cmtu la kot..lupe la..hahaha..then mkn cake..adeh pastu muak lak...huhu..then we all x abis mkn, just take away. Then jalan2 lg, g kdai sukan la pe la..jalan2..smpai nak balik, hujan lebat lak.. Paham2 la hujan lebat, pe lg jem teruk la kan. Then pas tu we all ke Yok Mampir mkn lagi...mmg keje kitorg mkn je hari nie. tp just mkn tomyam, sup cendawan..then yg member lg 2 org tu mkn nasi n tomyam..lepak2..smpai pukul 9 lbh, we all bertolak balik...bila reha smpai rumah je, mak perli nape x bwk bantal sekali..hahha..dgr2 kan je la, x layan sgt sbb perut lak meragam time balik tue..trs g toilet...huhu..cian reha. but reha mmg enjoy la coz enjoy dpt mkn2 arinie..hehehe..so thats all la reha nak story arinie..itu aje...

Friday, December 2, 2011

::Hadapi Kepayahan::



Ada masanya Allah memberi nikmat melalui musibah yang dahsyat, dan ada pula masanya menguji sesetengah manusia dengan nikmat dan kesenangan...

Renunglah semula masa lalu dan masa depan...Insaflah bahawa hidup ini penuh dengan peristiwa yang datang silih berganti, orang yang mampu keluar dari ujian itu dengan selamat itulah yang menang. Mudah-mudahan Allah menjadikan sesuatu yang menyenangkan selepas itu..amin.

::Fakta Tentang Bayi Yang Baru Lahir::



1)Bayi tiada kepala lutut. Ia tidak membentuk sehinggalah bayi berusia 6 bulan
2)Bayi tiada air mata. Mereka menangis dan menjerit tetapi air mata sebenar tidak wujud sehinggalah bayi    berusia 5 minggu.
3)Mereka mempunyai lebih tulang. Orang dewasa mempunyai 206 dan bayi pula 300 tulang. Kebanyakan dari tulang tersebut bercantum semasa bayi membesar.
4)Empat dari 10 bayi mempunyai tanda lahir.
5)Bayi mempunyai deria bau yang kuat. Boleh mengenali bau badan ibu sebaik dilahirkan.
6)Penglihatan bayi kabur sebaik sahaja dilahirkan.
7)Rambut bayi yang tumbuh semasa dalam rahim ibu akan gugur beransur ansur dan digantikan sepenuhnya oleh rambut baru apabila berusia 6 bulan.
8)Bayi baru lahir secara genetiknya mempunyai deria bunyi yang kuat. Boleh membezakan bunyi-buyian dan boleh mengenali suara ibu serta merta semasa dilahirkan
9)Deria rasa bayi masih tidak berbentuknya sepenuhnya semasa lahir. Tidak boleh membezakan rasa seperti manis atau masin dengan baik.
10)Jantung bayi baru lahir berdenyut diantara 120-160 degupan seminit berbanding dengan degupan jantung orang dewasa iaitu 60-80 seminit.
11)Bayi bernafas lebih cepat iaitu 30-50 nafas seminit berbanding dengan orang dewasa 16-20 nafas seminit.
12)Berat bayi bertambah 2 kali ganda dari berat semasa lahir pada usia 6 bulan.
13)Mendengarkan music klasikal menambah kepintaran bayi.
14)Bayi baru lahir tidur 15-20 jam sehari.
15)Bayi cuma mempunyai satu lapisan kulit sebab itulah ia akan alah dan kemerahan dengan senang kepada losyen wangi, sentuhan kasar, gigitan serangga dan sebagainya.
16)Bayi mempunyai kebolehan menyelam sebaik dilahirkan tetapi kebolehan tersebut akan hilang dengan cepatnya.

Thursday, December 1, 2011

::I Love You::



When U Were Only 5 Yrs Old, I Said I Love U...
U Asked Me: "What Is It?"

When U Were 15 Yrs Old, I Said I Love U....
U Blushed.. U Look Down And Smile..

When U Were 20 Yrs Old, I Said I Love U....
U Put Ur Head On My Shoulder And Hold My Hand.. Afraid That I Might Dissapear..

When U Were 25 Yrs Old, I Said I Love U....
U Prepare Breakfast And Serve It In Front Of Me, And Kiss My Forhead N
Said : "U Better Be Quick, Is’s Gonna Be Late.."

When U Were 30 Yrs Old, I Said I Love U....
U Said: "If U Really Love Me, Please Come Back Early After Work.."

When U Were 40 Yrs Old, I Said I Love U....
U Were Cleaning The Dining Table And Said: "Ok Dear, But It’s Time For U To Help Our Child With His/Her Revision.."

When U Were 50 Yrs Old, I Said I Love U....
U Were Knitting And U Laugh At Me..

When U Were 60 Yrs Old, I Said I Love U....
U Smile At Me..

When U Were 70 Yrs Old. I Said I Love U....
We Sitting On The Rocking Chair With Our Glasses On.. I’m Reading Your Love Letter That U Sent To Me 50 Yrs Ago..With Our Hand Crossing Together..

When U Were 80 Yrs Old, U Said U Love Me!
I Didn’t Say Anything But Cried.

We may not express it but when we say "I Love You" we want our partner also to say the same...

There are many ways of expressing love but nothing can play the same magic that these 3 words can play when said in return ♥ ♥

::Doa Murah Rezeki::


Doa Murah Rezeki...Amalkan selalu, insyaallah..

::Ombak Rindu::







Assalamualaikum..


Reha rasa sgt puas sbb dpt menonton filem Ombak Rindu, hehehe..Baru je keluar dah g tgk. Member yg booking tiket, so mmg g la kan..Ombak Rindu ni dari novel, so mmg x leh nak lepaskan peluang la kan. Kami g dalam 7 orang, then mmg ramai la yg g menonton kt cinema. Excited sgt sbb novel pun dah berulang kali baca. Filem Ombak Rindu mmg best n terbaek la walaupun not 100% same pe yg kita baca kat novel. But mmg puas hati la. Lakonan mantap Aaron Azin n Maya Karin. Fuh, sedih sgt filem nie, smpai keluar air mata reha. Nak nangis gak la kan tp tahankan je la. Aish, rasa cm nak g tgk lagi je..hehehe..tp xpe la dah tgk sekali, nanti leh tgk lagi kalo de vcd jual. Lagu pun best, alahai mmg sedih sgt..Ni senikata lagu yg reha amik kt fb..

Adira :

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Hafiz :

Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku

Adira :

Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hafiz :

Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hafiz & Adira :

Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti

Hafiz:

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya

Adira:

Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Bestnye..hehehe..