BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, November 30, 2011

::My Pelamin Idamanku::





Assalamualaikum..


Selamat petang untuk semua blogger2 dan pembaca blog. Sihat x? Alhamdulillah reha sihat n baik2 aje. Reha sebenarnya kan de tgk kt 1 page dr facebook tau. Reha ni suka tgk2 pelamin, baju kawen sume la yg cantik2 kan. Mmg rambang mata la tgk. Then reha terjumpa satu pelamin dewan ni, mmg cantik..sgt cantik bg reha. Dr segi color, bunga everything mmg cantik..tp x tau la kalo ade pelamin lg cantik dr pelamin yg reha tgk ni kan. So reha pun upload photo pelamin tu coz mmg suka sgt tgk pelamin tu. Color pink cmtue, n ade gold2 cmtue...cantik..n kebetulan color theme reha pun de la kt pelamin tu gak..x nak bgtau dulu..hehehe..teka la. Pelamin cmtu mmg pelamin idamanku..cuma ye la pelamin dewan kan..cm reha ni x wt la kt dewan..wt kt rumah aje..insyaallah..tgk la photo pelamin nie ye,..cume ada satu je photo yg reha nak upload nie..pd sume pembaca, ni la pelamin idamanku (dalam mimpi je kot leh dpt..kalo btl2, alhamdulillah..hehehe) Pelamin ni dr Ariweddingcouture..mmg cantik..

::Tips Menjadi Isteri Yang Baik::


Sebagai seorang suami, ciri-ciri di bawah ini akan menjadikan anda wahai isteri-isteri, seorang yang bakal disayangi sepenuhnya oleh suami. Tetapi dengan syarat anda mesti cuba untuk menjadikannya kenyataan.

1. Isteri yang cerdik

Dengan erti kata bukan cerdik dari sudut akademik. Gulungan ijazah bukanlah kejayaan yang perlu anda tonjolkan untuk menjadi isteri dambaan suami. Isteri yang cerdik akan benar-benar mengenali siapakah suaminya, tahu bagaimana mengambil hati suami di waktu sedih, pandai mengangkat suami di pandangan orang lain, tidak hanya merajuk untuk mendapat perhatian dari suami. Wahai isteri-isteri anda sebenarnya mampu lakukan ini!

2.’Assistant’ dalam pengurusan kewangan keluarga

Jangan menjadi seorang isteri yang hobinya suka shopping. Anda sebenarnya mula memeningkan suami. Lebih-lebih lagi bajet kewangan suami anda adalah di luar kemampuannya. Sebagai seorang isteri andalah yang menjadi pembantu dalam perancangan ekonomi keluarga. Anda mungkin membantu jika anda juga bekerja. Tetapi bagaimana jika anda suri rumah sepenuh masa? Jika anda tidak berkemampuan untuk membantu meningkatkan ekonomi keluarga, biarlah sekurang-kurangnya anda menjadi pengurus yang bijak terhadap bajet bulanan yang diberikan oleh suami anda.

3. Manager dalam segala hal

Suami diberikan kuasa untuk memimpin kerana suami lebih rasional dalam membuat keputusan. Tetapi tidak dapat menguruskan semua perkara tanpa adanya isteri. Maka andalah wahai isteri-isteri yang perlu menjadi ‘manager’. Makan pakai suami, anak-anak, kebersihan rumah, perbelanjaan rumah dan perkara-perkara kecil yang diperlukan dalam kehidupan berkeluarga tidak akan dapat diuruskan tanpa bantuan isteri. Anda perlu mula memahami hakikat ini kerana sekiranya anda mampu menguruskan semuanya dengan cekap dan baik maka sudah pasti apabila suami anda pulang dari bekerja, beliau akan memberikan senyuman yang sempurna kerana menghargai anda.

4. Selalu di belakang suami

Ramai isteri mengharapkan suami berada selalu di samping mereka. Tetapi mereka terlupa bahawa ramai suami lari dari isteri kerana isteri mereka tidak pernah berada di belakang mereka. Seorang isteri perlu menjadi penenang kepada suami, berikan suami kata-kata semangat dan pelukan di saat emosi mereka jatuh. Sekiranya anda mampu berbuat demikian, percayalah bahawa tidak akan ada wanita lain di mata suami anda. Berikan sokongan dan galakan walaupun mungkin ada perbezaan pada minat dan hobi anda berdua.

5. Menjaga perut suami dan anak-anak

Yang ini seharusnya seorang isteri tidak dapat tidak mesti tahu memasak. Bahkan kalau mahukan kasih sayang lebih dari suami kena tahu apa masakan kegemaran suami. Walaupun mungkin masakan anda tidak sehebat masakan chef, tetapi hakikatnya suami tetap mahukan air tangan isterinya dalam menyediakan makanan. Tangan seorang isteri sudah tentu bukan sahaja menyediakan yang terbaik dalam menu untuk keluarganya, tetapi juga sudah pasti isteri yang hebat akan berdoa untuk setiap usaha menyediakan makan minum suaminya.

6. Pandai jaga diri

Isteri perlu pandai jaga diri dan famili. Maklumlah mungkin ada ketikanya suami ‘out station’ kerana berkursus atau atas urusan kerja yang lain. Maka sudah tentu isteri yang pandai jaga diri dan famili akan memberikan kelegaan di hati suami.

7. Perunding imej

Kalau suami anda nampak hensem di pejabat, sebenarnya isterilah yang mendapat pujian. Terutama di pandangan mata orang-orang tua. Sebab itu isteri perlu tahu menjaga imej suami. Bila digelar sebagai perunding imej suami, maka isteri juga perlu lebih-lebih lagi pandai mengurus imej diri. Jangan hanya nampak cantik ketika berada di luar rumah, sedangkan ketika di rumah baju T-shirt dan kain batik menjadi pakaian utama. Cuba ubah situasi ini jika anda ingin menjadi isteri dambaan suami anda.

8. Menjaga keluarga mertua

Tidak dapat tidak untuk menjadi isteri dambaan suami, jangan hanya menyayangi suami anda akan akan bahagia. Anda perlu menjaga hati semua ahli keluarga sebelah suami anda. Percayalah anda benar-benar menjadi dambaan suami apabila anda mengambil berat tentang sakit demam mertua anda. Anda menjaga mertua anda seperti ibu kandung sendiri. Kerana itu semua akan membuatkan suami anda rasa dihargai dan menerima dirinya dan keluarganya.

Tuesday, November 29, 2011

::Tip Pasangan Bertakwa::



Setiap perkahwinan mengharapkan kebahagiaan di dunia dan di akhirat. Bagi pasangan baru dan pasangan yang sudah lama mendirikan mahligai, subur-suburkan rasa cinta dan kasih kepada Allah agar menjadi pasangan yang bertakwa..

Tip Pasangan Bertakwa

* Tidak sombong dengan pangkat, harta, kecantikan serta tawaduk orangnya.
* Qanaah iaitu rasa cukup dengan apa yang ada, tidak tamak, bersikap adil dan selalu bersyukur.
* Warak iaitu bersederhana dalam penampilan dan alim orangya, tidak suka menunjuk-nunjuk serta sangat
   menjaga hal yang berkaitan agama.
* Orang yang yakin dengan kekuasaan Allah.
* Berakhlak mulia dan mempunyai hati yang bersih.

Monday, November 28, 2011

::Dicipta Berpasangan::



Sesungguhnya perkahwinan itu satu ibadat. Padanya terhimpun keberkatan yang ditunjangi rasa kehambaan kerana Dia menjadikan setiap insan itu berpasangan...

Allah berfirman yang bermaksud;

"Di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan pasangan-pasangan (jodoh) bagi kamu daripada (makhluk) jenis kamu sendiri, agar kamu cenderung kepadanya dan berasa tenteram dengannya. Kemudian Allah menciptakan rasa kasih sayang di antara kamu"-Surah ar-Rum:21.

Sunday, November 27, 2011

::Kegilaan Kami::

Assalamualaikum..


Baru brape hari x update blog, dah rasa bosan nak update je..hehe..So now reha nak ctr pasal kegilaan kami di tanjung piai Johor. Mmg dah banyak kali dah g Tanjung Piai, but this time mmg happy, fun with mu cousins. The cousin pun balik kg kan, so we all spend our time ngan enjoy with ourself, happy go lucky, and sporting sgt. We all mmg agak rapat wpun jarang jumpa but mmg best la sbb masing2 sporting, kepala gila2..so sume tu xde hal.Alhamdulillah hubungan kami mmg cm adik beradik..

Actually kitorg balik coz sdara punye wedding. So alang2 sume balik, then kami pun enjoy la kan. Xde la enjoy teruk2, just having fun je. So petang smlm hari isnin 28 november we all g tanjung piai n snap photo. Mmg best n terbaek..If masuk Taman Negara, rm5 utk adult, rm3 utk child n student..ok la coz murah kan. Dalam taman negara tue de monyet, de ikan2 yg kat paya bakau..paling banyak de monyet2 berkeliaran kat mana2 je. Tp cm x jinak, so kne hati2 la..

Then kitorg g merayap kt dalam2 taman negara, smpai penghujung..snap photo..jupe org jepun yg x pnh tgk belangkas...kesian..hahahaa..korg tau x belangkas..kalo x tau search la kt google..hahaha..then kitorg snap photo lg..jalan lg..then time nak balik tue..tiba2 de monyet tau lalu kt tpt pemegang titi kayu..so kitorg agak takut gak la sbb monyet2 situ cm liar..tkt kne kejar je..then nak jdikan 1 ctr, kitorg lalu slow2..org paling last Aina, time aina je monyet tu terus nganga mulut dia..ape lg aina pun lari r..hahaha..smpai terjatuh aina n yana..reha lak lari gak tp tali beg putus..sedih2 tp pd masa sama ngah thn gelak sbb tgk diorg jatuh...adoi last2 x thn aku gelak kan diorg gak..mmg kelakar gila..smpai skrg reha gelak..hahahaa..best2 sbb de memory yg indah..hehehe..tp mmg memenatkan sbb jauh sgt jalannye..so kol 6 pun kitorg balik..hehe..

So tu je nak ctr arinie..nak taip pjg2 malas lak..hehehe..ok la reha nak upload photo2 kitorg..=)
















Thursday, November 24, 2011

::As Long As You Love Me::



As long as you love me (Backstreet Boys)

Although loneliness has always been a friend of mine
I'm leavin' my life in your hands
People say I'm crazy and that I am blind
Risking it all in a glance
And how you got me blind is still a mystery
I can't get you out of my head
Don't care what is written in your history
As long as you're here with me

I don't care who you are
Where you're from
What you did
As long as you love me
Who you are
Where you're from
Don't care what you did
As long as you love me

Every little thing that you have said and done
Feels like it's deep within me
Doesn't really matter if you're on the run
It seems like we're meant to be

I don't care who you are (who you are)
Where you're from (where you're from)
What you did
As long as you love me (I don't know)
Who you are (who you are)
Where you're from (where you're from)
Don't care what you did
As long as you love me (yeah)

I've tried to hide it so that no one knows
But I guess it shows
When you look into my eyes
What you did and where you're comin from
I don't care, as long as you love me, baby

I don't care who you are (who you are)
Where you're from (where you're from)
What you did
As long as you love me (as long as you love me)
Who you are (who you are)
Where you're from (where you're from)
Don't care what you did (yeah)
As long as you love me (as long as you love me)
Who you are (who you are)
Where you're from
What you did
As long as you love me
Who you are (who you are)
Where you're from (where you're from)
As long as you love me
Who you are
As long as you love me
What you did (I don't care)
As long as you love me

Wednesday, November 23, 2011

::Doa Supaya Jadi Rajin & Tenang Daripada Kesedihan::




SETIAP DARIPADA KITA MAHU MENGELAK DARIPADA TERUS BERSEDIH, MENJADI SEORANG YANG RAJIN DAN MENNGELAKKAN DIRI DARIPADA BERHUTANG..AMALKAN DOA INI SETIAP HARI SELEPAS SOLAT LIMA WAKTU..INSYALLAH

::Malaysia VS Syria:



Assalamualaikum.


Today our team player Malaysia (Skuad Harimau Malaya) menentang team Syria untuk menentukan kelayakan Olimpik. So pada rakyat Malaysia sekali lagi kita berdoa sama2 agar team kita akan menang untuk kelayakan olimpik. Reha berdoa semoga team kita menang seperti menang mengalahkan Indonesia. Harap2 kita berikan sokongan dan semangat team kita yang akan bermain di stadium Bukit Jalil. And hopefully jangan la nak baling2 botol ke apa ke, coz kita ada nilai2 murni dan etika yang perlu kita tunjukkan pada team Syria yg datang ke Malaysia. Even kita kalahpun please la tolong jangan tunjukkan tingkah laku kita yang x best pada orang luar.
Sama2 kita bagi sokongan padu pada team kita dan bersemangat menyanyikan lagu patriotik kita dengan rasa bangganya..Semoga team kita Malaysia menang dan Malaysia Boleh. U can do it..

Tuesday, November 22, 2011

::Doa Mohon Zuriat Keturunan Yang Baik::


“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik; sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan”.
( Surah Ali’ Imran: 38 )

Monday, November 21, 2011

::Cinta::



Cinta, cinta itu tempatnya di hati,
Maka kita disuruh menjaga hati..

Panglima hati itu adalah mata,
Maka kita disuruh menjaga pandangan..

Tatkala mata tak terjaga,
Maka begitu pula hati..

Dari mata turun ke hati,
di hati menjadi cinta..

Apakah sebatas cinta dunia,
atau cinta kerana ilahi..

Syariat telah menjaganya,
Jagalah mata, maka terjagalah hati..

Jagalah cinta yang tetap kerana Ilahi..

Petikan daripada Pakar Diari Hati..

::Tanda-Tanda Hati Kita Keras::


Hati adalah sumber ilham dan pertimbangan. Ia juga adalah tempat lahirnya cinta dan benci, keimanan dan kekufuran, taubat dan sikap degil serta ketenangan dan kebimbangan.

Hati merupakan sumber kebahagiaan jika kita mampu membersihkannya namun sebaliknya ia merupakan sumber bencana jika kita gemar menodainya. Aktiviti yang dilakukan sering berpunca daripada lurus atau bengkoknya hati.

Abu Hurairah r.a. berkata, "Hati adalah raja, sedangkan anggota badan adalah tentera. Jika raja itu baik, maka akan baik pula lah tenteranya. Jika raja itu buruk, maka akan buruk pula tenteranya".

Hati yang keras mempunyai tanda-tanda yang boleh dikenali, di antara yang terpenting adalah seperti berikut:

01. Malas melakukan ketaatan dan amal kebajikan.
Terutamanya malas untuk melaksanakan ibadah, malah mungkin memandang ringan. Misalnya tidak serius dalam menunaikan solat, atau berasa berat dan enggan melaksanakan ibadah-ibadah sunat. Allah telah menyifatkan kaum munafik dalam firman-Nya yang bermaksud;

"Dan mereka tidak mengerjakan sembahyang, melainkan dengan malas dan tidak (pula) menafkahkan (harta) mereka, melainkan dengan rasa enggan." - [Surah At-Taubah:54]

02. Tidak berasa gerun dengan ayat al-Quran.

Ketika disampaikan ayat-ayat yang berkenaan dengan janji dan ancaman Allah, hatinya tidak terpengaruh sama sekali. Mereka juga lalai daripada membaca al-Quran serta mendengarkannya. Bahkan enggan dan berpaling daripadanya. Sedangkan Allah S.W.T memberikan peringatan;

"Maka beri peringatanlah dengan al-Quran orang yang takut dengan ancaman-Ku." (Surah Al-Qaf, ayat 45)

03. Berlebihan mencintai dunia dan melupakan akhirat.

Segala keinginannya tertumpu untuk urusan dunia semata-mata. Segala sesuatu ditimbang dari segi keperluan dunia. Cinta, benci dan hubungan sesama manusia hanya untuk urusan dunia sahaja. Penghujungnya jadilah dia seorang yang dengki, ego, individulistik, bakhil serta tamak terhadap dunia.

04. Kurang mengagungkan Allah.

Sehingga hilang rasa cemburu dalam hati, kekuatan iman menjadi lemah, tidak marah ketika larangan Allah diperlekehkan orang lain, tidak mengamal yang makruf serta tidak peduli terhadap segala kemaksiatan dan dosa.

-Tepuklah dada, tanyalah iman. Semoga hati kita sentiasa segar mengingati dan mensyukuri nikmat Allah yang Maha Esa

::Harimau Malaya mengaummm::





Assalamualaikum.


Alhamdulillah berkat doa rakyat Malaysia, Malaysia menang menentang Indonesia dengan penalti 4-3 dalam game bola sepak. I am proud of our team, coz winning this match. Proud to be Malaysian Citizen. Memang terbaik la dan cara mereka main pun bagus2. Walaupun banyak halangan dari pasukan Indonesia tapi alhamdulillah akhirnya Malaysia menang. Mmg bersemangat hari nie tgk bola kat rumah. Dah mcm kt kedai mamak, bising menjerit2..hehehe..apa pun congratulation to our team n Harimau Malaya is the best...auuummm..

Sunday, November 20, 2011

::Harimau Malaya vs Garuda::

Assalamualaikum.





Congratulation to Malaysia coz masuk ke final menentang garuda. Malam ni jangan lupa saksikan live from Indonesia, Malaysia vs Indonesia. Sama-sama lah kita berdoa semoga Malaysia menang malam nie. Maybe 3-0...MALAYSIA BOLEH... Semangat2,....

::20112011::

Assalamualaikum..


Hari ini merupakan tarikh yang paling best iaitu 20.11.2011. Tarikh 11.11.11 pun adalah tarikh yg best n senang nak igt..Tapi bagi reha tarikh hari ini yg paling unik dan amat sesuai untuk hari yang paling penting seperti wedding atau hari yang paling istimewa dalam hidup kita. But for me, hari nie biasa2 je, n xde apa2 pun yg istimewa dalam hidup reha. Cuma reha teramat lah bersyukur sangat sebab reha dapat lagi bernafas di dunia yang nyata ini, syukur alhamdulillah. Dan pada sesiapa yang berkahwin hari nie, congratulation..and semoga bahagia hingga ke akhir hayat.

Emm reha sebenarnya x brapa sihat coz reha alami selsema yang teruk sampai bersin2. Sampai skrg nie asyik bersin je. Maybe reha de resdung so mmg x leh kalau sejuk2 nie. Alergi pada habuk lagi la kan. X leh nak kata apa la kan. Kena la terima. Makan ubat resdung pun cmtu gak. Huhu..So lepas ni nak wat facial resdung la before my big day nanti. Kalau x susah la nanti asyik bersin je. Ok la ni je yang reha nak taip kan untuk blog reha. Nak taip lebih2, cam malas je..hehehe..Ok la sampai sini aje...=)

::Rolling In The Deep by Adele::


There's a fire starting in my heart,
Reaching a fever pitch and it's bring me out the dark,

Finally, I can see you crystal clear,
Go ahead and sell me out and I'll lay your shit bare,
See how I'll leave with every piece of you,
Don't underestimate the things that I will do,

There's a fire starting in my heart,
Reaching a fever pitch and it's bring me out the dark,

The scars of your love remind me of us,
They keep me thinking that we almost had it all,
The scars of your love, they leave me breathless,
I can't help feeling,

We could have had it all,
(You're gonna wish you never had met me),
Rolling in the deep,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),
You had my heart inside of your hand,
(You're gonna wish you never had met me),
And you played it to the beat,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),

Baby, I have no story to be told,
But I've heard one on you and I'm gonna make your head burn,
Think of me in the depths of your despair,
Make a home down there as mine sure won't be shared,

The scars of your love remind me of us,
(You're gonna wish you never had met me),
They keep me thinking that we almost had it all,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),
The scars of your love, they leave me breathless,
(You're gonna wish you never had met me),
I can't help feeling,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),

We could have had it all,
(You're gonna wish you never had met me),
Rolling in the deep,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),
You had my heart inside of your hand,

(You're gonna wish you never had met me),
And you played it to the beat,
lyricsalls.blogspot.com
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),

Could have had it all,
Rolling in the deep,
You had my heart inside of your hand,
But you played it with a beating,

Throw your soul through every open door,
Count your blessings to find what you look for,
Turn my sorrow into treasured gold,
You pay me back in kind and reap just what you sow,

(You're gonna wish you never had met me),
We could have had it all,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),
We could have had it all,
(You're gonna wish you never had met me),
It all, it all, it all,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),

We could have had it all,
(You're gonna wish you never had met me),
Rolling in the deep,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),
You had my heart inside of your hand,
(You're gonna wish you never had met me),
And you played it to the beat,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),

Could have had it all,
(You're gonna wish you never had met me),
Rolling in the deep,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),
You had my heart inside of your hand,

But you played it,
You played it,
You played it,
You played it to the beat.

Saturday, November 19, 2011

::Ketulusan Hati::


Ketulusan Hati-Anuar Zain

Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Cintaku hanya indah
Hanya bahagia untuk selamanya

Apa yang ku rasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau dengarkan kasihku

(korus)
Mencintaimu tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis
Hanya tulusnya hati
Mencintaimu tak mengenal ragu
Keyakinan hatiku hanya untuk dirimu
Selalu

Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Tak ada seribu janji
Hanya bahagia untuk selamanya

Apa yg ku rasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau dengarkan kasihku

(ulang korus)

Apa yang ku rasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau dengarkan kasihku
Oooo

(ulang korus)

Friday, November 18, 2011

::Doa Mencegah Kejahatan Diri Sendiri::


Doa mencegah kejahatan diri sendiri.

Sesiapa yang rasa dia baik sebenarnya belum pasti dia betul2 baik.

Note:dipetik dari buku, "Doa Kesukaan Nabi Muhammad" tulisan Ainon Mohd, Arief Salleh Rosman

::Doa Supaya Suami Setia Hingga Ke Akhir Hayatnya::


MAKSUDNYA: Katakanlah (wahai Muhammad): "jika benar kamu mengasihi Allah maka ikutlah daku, nescaya Allah mengasihi kamu serta mengampunkan dosa-dosa kamu. Dan (ingatlah), Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani."

SURAH ALI IMRAN: AYAT 31

"Barangsiapa yang membaca ayat yang ke 31 dari surah ini, nescaya suaminya akan setia dan kasih kepadanya"

caranya:
Baca doa ini setiap kali selepas solat. InsyaAllah,Nescaya Allah SWT makbulkan doa tersebut.

Thursday, November 17, 2011

::For The Rest Of My Life::




By: Maher Zain

I praise Allah for sending me you my love
You’ve found your home it’s here with me, and I’m here with you
Now let me let you know
You’ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along, oh
And there’s a couple of words I want to say

Chorus:
For the rest of my life, I’ll be with you
I’ll stay by your side, honest and true
Till the end of my time, I’ll be loving you, loving you

For the rest of my life, through days and nights
I’ll thank Allah for opening my eyes
Now and forever I, I’ll be there for you
I know it deep in my heart

I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You’re my wife, and my friend and my strength
And I pray we’re together in Jannah
Finally now I’ve found my self, I feel so strong
Yes everything was changed when you came along, oh
And there’s a couple of words I want to say

Chorus:
For the rest of my life, I’ll be with you
I’ll stay by your side, honest and true
Till the end of my time, I’ll be loving you, loving you
For the rest of my life, through days and nights
I’ll thank Allah for opening my eyes
Now and forever I, I’ll be there for you
I know it deep in my heart

And now that you’re here, in front of me
I strongly feel love
And I have no doubt, and I’ll sing it loud
And that I will love you eternally

Chorus:
For the rest of my life, I’ll be with you
I’ll stay by your side, honest and true
Till the end of my time, I’ll be loving you, loving you
For the rest of my life, through days and nights
I’ll thank Allah for opening my eyes
Now and forever I, I’ll be there for you
I know it deep in my heart

::Pesanan::

•.♥• untuk aku..kamu dan dia.. •✿•
bpesan-pesan moga tdk tleka dgn k'indahan duniawi

•.♥• Cintakan ALLAH Redha_Nya terpelihara..•.♥•
•.♥• Cintakan Rasulullah syafaat yg bakal diterima..•.♥•
•.♥• Cintakan IbuBapa kasih sayang terjaga..•.♥•
•.♥• Cintakan Suami pintu syurga dibuka..•.♥•
•.♥• Cintakan manusia kerana ALLAH..ukhwah selamanya..•.♥•
•.♥• Cintakan Agama bahagia dunia dan di akhirat..•.♥•

..cintakan kekasih hati..belum pasti mjanjikan apa2..



Wednesday, November 16, 2011

::Hakikat Perkahwinan::



"Wahai manusia bertakwalah kepada Tuhan kamu yang menjadikan kamu semua dari jiwa yang satu dan dijadikan daripadanya pasangannya dan berkembang daripada keduanya banyak lelaki dan perempuan.."
(An-Nisa':1)

Dengan keterangan di atas jelas sekali ciptaan manusia dari lelaki dan wanita untuk memperindahkan kehidupan manusia itu sendiri. Hakikat perkahwinan bagi mengembangkan zuriat yang beriman juga harus difahami agar kita semua dilimpahi rahmat Allah. Kepada manusia, Allah mengamanahkan bagi mengendalikan urusan di dunia sebagai khalifahnya.

Semoga kita mampu menjadi sepasanh suami isteri yang sentiasa di rahmati-Nya, membesarkan anak-anak mengikut garis-Nya dan sentiasalah berdoa agar kebahagiaan berumahtangga kekal ke hujung usia. Amin.

Petikan daripada Majalah Nur

Friday, November 11, 2011

::Raya Aidiladha::

Assalamualaikum..


Apa khabar semua? alhamdulillah reha sihat dan baik2 saja. Sorry la reha agak lambat nak update blog untuk edisi raya aidiladha, coz notebook reha kne attacked ngan sejenis virus, adeh tiba2 je aritu kne attacked. So adik reha pun g la bwk notebook ni kt umh member dia, baru arinie dapat..Nasib baik sume folder ada, maybe member adik wt backup folder kot. So dlm brapa arinie kai laptop baru adik, hahaha..maklum la kan baru beli, nak kai pun cm takut2 je..Alhamdulillah notebook dah ok.

Raya kali nie, reha n family beraya di Johor walaupun baru je balik time raya aidilfitri aritu..haha..Raya kali nie sambut sederhana je. Xde la wat korban tahun nie. Cuma reha rasa seronok la sbb dapat jumpa ngan encik tunang. Alhamdulillah doa reha diperkenankan oleh Allah, lagipun mmg agak susah untuk kami berjumpa, maklum lah kami jauh. Sorg selatan sorg tgh2, hehe. Encik tunang dtg ngan member sekali, so ade lah wt teman untuk encik tunang dtg. Kami abiskan masa dlm 2 ari gak la kot sbb encik tunang pun tido kt kg, so reha habiskan masa yg amat berharga utk kami berborak2.

So kami abiskan masa g tanjung piai, sekali ngan cousin n abah. Hehehe, so de la kesempatan nak amek gmbr sume..hahaha. Rugi oo x g tg piai, walaupun tpt tue still de renovate. So time tu gak la kami discuss psl hari bahagia kami yg akan datang. Semoga Allah permudahkan segala urusan kami amin. Banyak benda yg kami discuss, sbb kami pun jrg jumpa. Insyaallah kalo jadi kami akan jumpa balik bulan 12 nie, untuk beli segala barang hantaran kami. Jadi xde lah nak kelam kabut sgt. Skrg nie still dlm proses untuk sume gift tetamu, serta bunga telur untuk khatam.

Kt kg kami just mkn lauk2 biasa je, cuma mak msk kan lauk rendang daging, sedap tau. Then wt nasi tomato smpai x cukup, nasib baik la reha dpt rasa tu pun kerak2 je. Reha n family just balik 3 hari 2 mlm je x lama mane pun. Janji dpt jumpa encik tunang tu dah memadai bg reha..hehehe.. So reha berdoa semoga sume dipermudahkan segala urusan, murah rezeki serta hubungan kami berkekalan hingga ke akhir hayat. Amin.
So skrg dah pukul 1.05 pagi, dah smpai masa nak off kan blog nie..hehe..insyaallah esok ke lusa ke leh berblog lg..heee..ok la tata..nite2 semua..



Friday, November 4, 2011

::Salam Aidiladha::

Assalamualaikum..

Di sini reha ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha untuk semua umat islam seluruh dunia. Syukur alhamdulillah kerana kita sama2 akan menyambut hari yang paling penting untuk umat islam. Hari yang penuh bermakna untuk pengertian korban dalam islam. Pengorbanan yang kita lakukan adalah dengan keikhlasan hati kita x kira apa jua sekalipun..insyaallah semoga pengorbanan itu diberkati oleh Allah. Amin.

Thursday, November 3, 2011

::112 ways to say...I LOVE YOU::

English - I love you
Afrikaans - Ek het jou lief
Albanian - Te dua
Arabic - Ana behibak (to male)
Arabic - Ana behibek (to female)
Armenian - Yes kez sirumen
Bambara - M'bi fe
Bangla - Aamee tuma ke bhalo aashi
Belarusian - Ya tabe kahayu
Bisaya - Nahigugma ako kanimo
Bulgarian - Obicham te
Cambodian - Soro lahn nhee ah
Cantonese Chinese - Ngo oiy ney a
Catalan - T'estimo
Cheyenne - Ne mohotatse
Chichewa - Ndimakukonda
Corsican - Ti tengu caru (to male)
Creol - Mi aime jou
Croatian - Volim te
Czech - Miluji te
Danish - Jeg Elsker Dig
Dutch - Ik hou van jou
Esperanto - Mi amas vin
Estonian - Ma armastan sind
Ethiopian - Afgreki'
Faroese - Eg elski teg
Farsi - Doset daram
Filipino - Mahal kita
Finnish - Mina rakastan sinua
French - Je t'aime, Je t'adore
Frisian - Ik hâld fan dy
Gaelic - Ta gra agam ort
Georgian - Mikvarhar
German - Ich liebe dich
Greek - S'agapo
Gujarati - Hoo thunay prem karoo choo
Hiligaynon - Palangga ko ikaw
Hawaiian - Aloha Au Ia`oe (Thanks Craig)
Hebrew - Ani ohev otah (to female)
Hebrew - Ani ohev et otha (to male)
Hiligaynon - Guina higugma ko ikaw
Hindi - Hum Tumhe Pyar Karte hae
Hmong - Kuv hlub koj
Hopi - Nu' umi unangwa'ta
Hungarian - Szeretlek
Icelandic - Eg elska tig
Ilonggo - Palangga ko ikaw
Indonesian - Saya cinta padamu
Inuit - Negligevapse
Irish - Taim i' ngra leat
Italian - Ti amo
Japanese - Aishiteru
Kannada - Naanu ninna preetisuttene
Kapampangan - Kaluguran daka
Kiswahili - Nakupenda
Konkani - Tu magel moga cho
Korean - Sarang Heyo
Latin - Te amo
Latvian - Es tevi miilu
Lebanese - Bahibak
Lithuanian - Tave myliu
Malay - Saya cintakan mu / Aku cinta padamu
Malayalam - Njan Ninne Premikunnu
Mandarin Chinese - Wo ai ni
Marathi - Me tula prem karto
Mohawk - Kanbhik
Moroccan - Ana moajaba bik
Nahuatl - Ni mits neki
Navaho - Ayor anosh'ni
Norwegian - Jeg Elsker Deg
Pandacan - Syota na kita!!
Pangasinan - Inaru Taka
Papiamento - Mi ta stimabo
Persian - Doo-set daaram
Pig Latin - Iay ovlay ouyay
Polish - Kocham Ciebie
Portuguese - Eu te amo
Romanian - Te iubesc
Russian - Ya tebya liubliu
Scot Gaelic - Tha gra\dh agam ort
Serbian - Volim te
Setswana - Ke a go rata
Sign Language - ,\,,/ (represents position of fingers when signing'I Love You')
Sindhi - Maa tokhe pyar kendo ahyan
Sioux - Techihhila
Slovak - Lu`bim ta
Slovenian - Ljubim te
Spanish - Te quiero / Te amo
Swahili - Ninapenda wewe
Swedish - Jag alskar dig
Swiss-German - Ich lieb Di
Surinam - Mi lobi joe
Tagalog - Mahal kita
Taiwanese - Wa ga ei li
Tahitian - Ua Here Vau Ia Oe
Tamil - Nan unnai kathalikaraen
Telugu - Nenu ninnu premistunnanu
Thai - Chan rak khun (to male)
Thai - Phom rak khun (to female)
Turkish - Seni Seviyorum
Ukrainian - Ya tebe kahayu
Urdu - mai aap say pyaar karta hoo
Vietnamese - Anh ye^u em (to female)
Vietnamese - Em ye^u anh (to male)
Welsh - 'Rwy'n dy garu di
Yiddish - Ikh hob dikh
Yoruba - Mo ni fe

Tuesday, November 1, 2011

::Happy Birthday to me::

Assalamualaikum..


Hari ini bertarikh 2hb November 2011 merupakan hari lahir sye yg ke 27 thn...Alhamdulillah, sye bersyukur sgt2 kerana dgn izin Allah, saya masih lagi bernafas di muka bumi ini..Alhamdulillah, syukur yg teramat sgt sekali lagi. Usia yg semakin meningkat ini telah mematangkan diri sye dlm kehidupan yg akan dtg. Semoga kali ini Allah pjgkan usia sye, murahkan rezeki sye, permudahkan segala urusan sye...amin..banyak doa2 yg sye nak mohon, x terucap kt sini..

Sye bersyukur sgt2 kerana dikurniakan mak dan abah yg banyak menjaga sye sejak dr dlm kandungan lagi hingga skrg, melindungi, menyusukan, memberi kasih syg yg x terhingga, memberi tunjuk ajar, memarahi sye, mengajar sye naek basikal igt lg smpai skrg, hehee..mengajar sye cara2 nak drive mtr dan kereta, igt lg smpai skrg smpai kena mrh..hehee.dan mcm2 lg la yg buatkan sye btl2 syg kan mak dan abah. Tanpa mereka siapa la sye, tanpa mereka tiada lah sye di dunia nie..alhamdulillah syukur sgt2 kerana ada mak dan abah yg sygkan sye.,...i love u so much mak n abah..

Alhamdulillah sudah 27 thn sye hidup kt dunia ni, banyak benda dah berlaku..ada kenangan manis dan pahit yg berlaku pd diri sye. Sye cuma menginginkan satu kehiduapan yg selesa dan sederhana di masa akan datang. Dlm umur 27 thn nie, sye sudah bertunang dgn seorang lelaki yg btl2 menyayangi sye, alhamdulillah syukur sgt2 sbb dia menerima sye seadanya wpun de kekurangan pd diri sye nie. Semoga kami dpt meneruskan kehidupan kami sbg sepasang suami dan isteri pd thn depan insyaallah..amin..Semoga Allah permudahkan urusan kami untuk berkahwin..amin...